Visie op leren en ontwikkelidentiteit

Hoe kom je vanuit de diversiteit in manieren waarop mensen vormgeven aan hun ontwikkeling tot een gedeelde visie op leren? Dat heb ik (Manon) altijd al een complex vraagstuk gevonden. Toch een paar ideeën daarover in deze blog.

Kritische situaties in transities

Samen met het programma DuurzaamDoor maakten we een werkschrift over ‘kritische situaties’ in transities en hoe daarin keuzes te maken in wat het goede is om te doen. Het helpt transitieprofessionals beter af te wegen.

Lancering Ons Ontwikkelen Ontward

Met deze nieuwe dialoogkaarten kun je het gesprek met collega’s, vrienden en anderen aangaan rond je ontwikkelidentiteit, de manier waarop je leert en ontwikkelt. Zo krijg je daar stap voor stap meer grip op.

Openbare les over ontwikkelidentiteit

Op 25 mei in de middag geeft Manon een nieuwe openbare les aan de Aeres Hogeschool Wageningen. Onder de titel ‘Ontwikkelen ontward’ gaat ze deze keer in op het onderwerp ‘ontwikkelidentiteit’.

Hoe goed ken ik mijn eigen PI eigenlijk?

Wanneer ken je je Professionele Identiteit (PI) eigenlijk? PI is niet iets dat je zomaar kunt beetpakken en kunt kennen. Het is een narratief en het is blijvend in beweging. Elke ervaring verandert er iets aan of voegt er iets aan toe.

Samen op zoek naar goed werk

Hoe kan een team samen bepalen wat goed werk is in de klus die voorligt? Deze publicatie doet verslag van onderzoek en biedt inspiratie voor het begeleiden van eigen teams, en het doen van onderzoek om de praktijk te verbeteren.