Leervoorkeuren

Wat is mijn manier van leren en ontwikkelen? Hoe kom ik – bijvoorbeeld als trainer, begeleider, HR-adviseur of manager – tot goede keuzes in leerinterventies, passend bij een bepaalde doelgroep? Hoe weet ik, als leidinggevende of ontwerper, dat die interventies bijdragen aan de gewenste effecten? Hoe zorgen we ervoor dat mensen zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun leren? Hoe leert een bepaalde doelgroep in mijn organisatie en hoe organiseer ik het (informele) leren in organisaties? Allemaal vragen die spelen bij het vormgeven van het leren.

Leervoorkeuren geven je meer inzicht in de manier waarop en de context waarin iemand graag leert. Maar ze kunnen ook inzicht geven in de manier waarop een bepaald team of een bepaalde groep leert. Bovendien kunnen ze inzicht geven in de patronen in de organisatie. Hoe leert de organisatie eigenlijk?

Bij de leervoorkeuren hoort een leerscan waarmee je op een gemakkelijke manier een leerprofiel in kaart kan brengen. Deze scan worden inmiddels door een groot aantal organisaties in Nederland gebruikt om leren en ontwikkelen vorm te geven.

De leervoorkeuren zijn inmiddels vertaald in het Engels, Italiaans en Russisch. Ook is er een vereenvoudigde B-versie beschikbaar en is het werk aan de scan voor 12 tot 18 in volle gang.

Meer informatie: